לילך אליה
כתב 9 פוסטים בבלוג
שם הבלוג: "כהנת החיים הטובים"

קטגוריה:

חתונה ובריאות
רוצה להיות חופשייה... 2,114 צפיות
קטגורייה: חתונה ובריאות

רבים מאיתנו מרגישים שעודף המשקל יוצר סביבנו "חומות" או במקרים אחרים גורם לנו לחיות בתוך "כלא" ולא להיות חופשיים ולחיות כרצוננו... בואו נלמד ביחד איך להשתחרר מהכלא של דפוסינו השליליים ולפתוח דף חדש... אל עבר אושר ההרזיה...

"שינוי אינו מתחולל ללא גרימת אי נוחיות, אפילו אם השינוי הוא מרע לטוב" (ריצ'ארד הוקר) 
 איך זה עובד? באמצעות שלושה שלבים בסיסיים:...

מודעות והתוודות – בואו נבחן בצורה מדוקדקת את דפוסי האכילה שלנו ונודה בצורה כנה בטעויות ובהזדמנויות שהחמצנו לצמיחה אחרת בתהליך ההרזיה ובכלל. בואו נתחיל  את התהליך באיתור הדפוסים שהובילו אותנו לטעות ולאחר מכן אף בואו ננסה לבדוק מהן הסיבות שהניעו אותנו לעשות זאת. 

למה אני לא אוכלת בצורה מסודרת? למה אני דואגת לכולם ורק לי לא? למה אני קונה הביתה רק אוכל לא בריא?

אשמה וחרטה - היא גורמת לנו להבין את השקר הקיים בכל הדפוסים השליליים של הרגלי האכילה/חשיבה שלנו ואף תורמת לרצון שלנו להתנתק מהם. מרביתנו אוהבים לשקוע באשמה שלרוב היא משתקת ויוצרת אכילה רגשית ("אני כשלון ולא יכולה להתמודד עם זה עכשיו.. אני יאכל קצת מתוקים ואלך לישון"). לעומת החרטה שמביאה לראיה מחודשת של חיינו ומזרזת אותנו לצאת ולפעול ולהשתחרר מ"הכלא" המגביל של דפוסי ההתנהגות שלנו ("אני לא מעוניינת יותר להרגיש באי נעימות בים  ולכן אתחיל לעסוק בפעילות גופנית ואלמד לאכול נכון").

האם את מאשימה את עצמך ללא הפסקה ותקועה שם? האם יש דברים שאת מתחרטת עליהם בנוגע להתנהלות עם האוכל בחייך ולא מוכנה יותר להיות בכלא הזה?

ההחלטה להשתנות - השינוי עצמו. שינוי זה צריך להיות אמיתי ולגרום לכך שהדפוסים הישנים ייעלמו לאיטם. בסופו של דבר יגיע היום, בו לא נרצה לנהוג כפי שנהגנו בעבר (למשל, אין לנו עניין לנשוך חבר שמעצבן אותנו, כפי שנהגנו לעשות בגיל שנתיים").

האם את באמת רוצה שינוי אמיתי? איך את מבחינה בין שינוי אמיתי למזויף? האם יש דפוסים שכבר נעלמו בחייך בתקופה זו של השינוי? איזה עוד דפוסים את רוצה להעלים?

תחושת נפיחות, איך מטפלים בה?
1. להקפיד על לעיסה מרובה של המזון, מערכת העיכול שלנו בנויה לעכל מזון לעוס היטב, ולאכול את הארוחה בנחת כדי לא לבלוע אוויר מיותר הנאגר במערכת העיכול ומתקשה להשתחרר.

2. ישנם מזונות הידועים כמעוררים תחושת נפיחות אצל רוב האנשים כגון משפחת המצליבים: כרוב, כרובית, ברוקולי, צנון, קולורבי ומשפחת הקטניות: שעועית יבשה, חומוס, פול, עדשים וכו'. למזונות אלו ערך תזונתי רב, רצוי לשלב אותם בכמויות קטנות לפי סיבולת אישית.

3. שילוב של יוגורטים ומוצרים פרה ביוטיים- במידה והופר האיזון של חיידקי המעי עשויה להיווצר יותר נפיחות בבטן- יוגורט ביו ופרוביוטיקה יכולים להקל על הסימפטומים

4. שתיה של תה צמחים מסוג תה קמומיל, תה שומר, תה קימל- לצמחים אלו יש השפעה מרגיעה על מערכת העיכול. ניתן להכין מהם תה קר והם נחשבים כחלק ממניין הנוזלים היומי.

5. אכלו ארוחות קטנות ומפוזרות. ארוחה גדולה מעמיסה מידי על מערכת העיכול- כמו בתוכנית.

בהצלחה,
חלי ממן!

 

 

על מנת שנוכל לשחזר את הסיסמא עליכם להכניס את כתובת הדוא"ל שלכם :

דוא"ל